NWK

Kilka słów o NWK.
Projekt polega na pisaniu rozdziałów w czasie 2 tygodni od opublikowania poprzedniego. To znaczy, że pierwszy rozdział publikuję ja. Wszyscy uczestnicy dostają ogólny zarys fabuły, bardzo ogólny. Wszystko zmieniacie wy. Dlaczego? Bo to wy tworzycie historię. Po moim rozdziale, pierwsza osoba z kolejki (co nie będzie miało znaczenia, kto był lepszy w castingu, nie martwcie się) pisze kolejną część tworząc jakąś cząstkę fabuły. Potem ja to publikuję i idziemy dalej. Tak do samego końca kolejki, a potem od nowa. Wszystko będzie wyjaśnione w regulaminie.
NWK ma na celu rozwijanie wyobraźni, wzmacnianie się w pisaniu, bo sztuka to trudna, oraz poprawia umiejętność pracy w zespole.

Twój tekst

CASTING TRWA

niedziela, 18 października 2015

Prolog

Reflektor oświetla zgromadzonych fanów przed sceną. Śpiewają głośno, kiedy odsuwam się od mikrofonu i jedynie muskam palcami struny gitary. Zamykam oczy, bo ból tli się w mojej głowie. Nie chce przestać. Nie chce dać mi spokoju. Męczy mnie. Chociaż muszę skupić się na koncercie, na tekście piosenek, to nie umiem. Chciałbym rozwalić swoją głowę o ścianę, aby tylko to pomogło.
Podnoszę powieki, kończąc utwór. Tłum zgromadzony w niedużym klubie krzyczy, unosząc ręce do góry. Przesuwam wzrokiem po dziewczynach, chłopakach, czekających na kolejną piosenkę. Ból nie ustępuje. Czai się, chcąc na mnie napaść, ograniczyć i zniszczyć dzisiejszy wieczór. Potrafię to zniwelować, wiem, że potrafię. Próbuję. Zaczynam grać, przystawiam usta do mikrofonu, ale rezygnuję. W klubie zapada cisza.
— To tylko zmiana gitary  uśmiecham się drwiąco i widzę ulgę na ich twarzach.
Zdejmuję z ramienia instrument, a w tym czasie dostaję gitarę akustyczną. Nie gram rocka, nie gram popu, ale natchnęło mnie, aby napisać piosenkę zupełnie nie w moim stylu. Wtedy nie myślałem jasno, może dlatego, coś takiego w ogóle mi wyszło. 
— The time dla was ode mnie  — mówię i zaczynam grać. 
Zespół za mną mi pomaga. Może i ta wersja mnie im się spodoba. Próbuję oderwać myśli od bólu nachodzącego moją głowę i skupiam się na słowach piosenki.
Dziś niebo nade mną 
Przypomina mi jak kochać
Chodząc zimową porą
Kiedy wszystkie gwiazdy świecą
Anioł na schodach 
Powie Ci, ze tam byłem
Pod światłem padającym z ganku
W tajemniczą noc
Przez cały otwór na sali panuje kompletna cisza. Nikt się nie odzywa. Słychać tylko muzykę. To fajne chwilę, ale bardzo krótkie. Piosenka kończy się i ciszę przerywają piski i gromkie brawa.
 Ty  — mówię do mikrofonu i pokazuję na blondynkę w pierwszym rzędzie.  Słodka jesteś  mrugam do niej i schodzę ze sceny.

Witajcie. Oficjalnie rozpoczynamy projekt. Dodaję prolog, a reszta zależy od was. Proszę stosować się do zasad zapisu dialogów! Nie zamierzamy poprawiać każdej dywizy (-) na pauzę. Jeśli osoba pisząca pierwszy rozdział stwierdzi, że chcesz zacząć od osoby trzeciej, niech tak będzie. Być może będzie lepiej, ponieważ każdy z nas ma inny charakter. Prolog zaczyna się w liczbie pierwszej, ale nie ma to wpływu na następne rozdziały. Do dzieła!

14 komentarzy:

  1. Yeah, cieszyłabym się gdyby rozdziały były 3osobowe. Mój styl w liczbie pierwszej leży i zdycha. To jest nigdy nawet nie próbowałam w nim pisać, bo nie umiem xD
    Błędów czy czegokolwiek doszukiwać się nie będę... Ale gdzie się podziały akapity? Dialogi bez tabulatora wyglądają tak źle ;-;
    Nie żebym się czepiała, ale noo... Ja tylko mówię ^^
    A tak to prolog spoko :3 Rozumiem, że głównym bohaterem jest ten chłopak/piosenkarz/gitarzysta/whatever. Szkoda, że nie nakreśliłaś jego imienia. Ale mam nadzieję, że amelia jane da mu jakąś dobrą tożsamość ;D

    Pozdrowienia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Akapity będą, ale to już wy oto zadbacie :). Jako oceniająca z Recenzowiska wiem, że powinny one być.

      Usuń
    2. Wieeem... Ale w prologu też powinny się znaleźć. In my opinion ;)

      Usuń
  2. Prolog interesujący, ale miałam nadzieję, że tematyka będzie trochę inna... Ale nie narzekam :P A to z tą blondynką trochę dziwne było.
    Tylko proszę, by nie miał jakiegoś pospolitego imienia... Moim zdaniem to razem powinnyśmy ustalić. Kim jest główny bohater, w jakim kraju mieszka i chociażby jego wiek i imię. Rozumiem, że to ma być zupełny spontan itd., ale osoba pisząca 1 rozdział otrzyma troszkę za dużą władzę... Zwłaszcza, że głównego bohatera nie możemy zabić XD No wieciecie... by jakaś sprawiedliwość była.
    I nie obiecuję, że nie pozabijam wam wszystkich bohaterów he he he :D
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podpisuję się pod tobą :)
      I przy okazji proszę pozostałe autorki... Nie zróbcie z tego TYLKO romansu muzycznego. Mało możliwości rozwinięcia i wielka przewidywalność ;) Przydałoby się też trochę akcji. Ale co ja tam wiem. To tylko moja opinia ;)

      Usuń
    2. A ja pod tobą, słonko :)
      Tajemnice, intrygi, wątki poboczne - tego nie może zabraknąć :D
      I jeżeli ma być już romans niech nie będzie między nim a blondynką z prologu - to by było zbyt przewidywalne i prostackie :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
    3. Trochę mi ulżyło, jak zobaczyłam Wasze komentarze, dziewczyny. Też nie chcę przewidywalnego romansu z tego robić. Ale skoro jest nas tu kilka, każda z indywidualnym stylem, to chyba nie może być nudno, nie?
      Gabsone nene, stworzę jakąś fajną, irytującą postać tylko dla Ciebie, żebyś mogła ją zabić, co Ty na to? xD

      Usuń
    4. Też taką poproszę... Ja tak się lubuję w zabijaniu postaci... Albo krzywdzeniu ich. Zapewne znajdę sobie jakąś ofiarę, której się będę uprzykrzać :D
      A tak w ogóle, proponuje określić gatunek. Od razu będzie łatwiej ustalić co można dodać, a co nie. Jeśli wszyscy będą pisać oś realistycznego, a nagle jedna z nas wyskoczy z fantasy nie będzie to dobrze wyglądać (to przykład oczywiście). I zlepek wszystkich gatunków nie byłby dobry w odbiorze :/
      Pamiętnik,
      fantastyka;
      fantasy (patrząc na prolog - urban fantasy lub low fantasy);
      science fiction,
      historyczny,
      horror,
      przygodowy ,
      romans (nie jako główny, proszę),
      obyczajowy,
      thriller,
      sensacja,
      kryminał... I co tam jeszcze znacie!
      To co by wam pasowało? Ja osobiście jestem za elementami fantastyki (jako sf lub jeden z podgatunków fantasy), może sensacją albo jakąś przygodówką (chyba nie ma takiego słowa, ale co tam). Ewentualnie elementy romansu.
      A wy jak sądzicie?

      Usuń
    5. Nie ma sprawy! Na pewno znajdziemy więcej postaci do pozbycia się w jakiś ciekawy lub sadystyczny sposób, haha!
      Ja to najchętniej byłabym za połączeniem urban fantasy z elementami przygodówki, może szczyptę thrilleru i romansu. No bo jak będzie trochę fantastyki, to będę mogła pogłówkować nad fajnymi pomysłami, jak przywrócić do życia postacie, które Wy pozabijałyście xD Lol
      Osobiście wydaje mi się, że te początkowe rozdziały i tak będą takim wprowadzeniem i staraniem się do odnalezienia w opowiadaniu pisanym przez różne osoby. Po pierwszej kolejce całość będzie lepiej zarysowana i wtedy można już trochę ujednolicić formę, a na razie proponowałabym zabawę stylem, żebyśmy z tego projektu jak najwięcej frajdy miały ;)
      I jeszcze tak mi przyszło do głowy, że może na koniec rozdziału każda z nas mogłaby na koniec napisać kilka notatek do reszty autorek, takich mini sugestii w stylu nie zabijajcie mi bohaterki A, bo jest ważna dla mojej koncepcji albo na przykład postarajcie się, żeby pan Z w jakiś sposób odkrył tajemnicę głównego bohatera, żeby było ciekawie. Ale to takie luźne sugestie by były.
      Dajcie znać, co o tym myślicie.

      Usuń
    6. O, a czy dałoby się czas na blogu poprawić? Bo ja to piszę o 9 rano, nie o 2 w nocy xD

      Usuń
    7. Zmiana szablonu! Jak ładnie :> Poprzedni niezbyt mi się podobał, a ten jest śliczny :D Kto autorem? Proszę się przyznać, to pochwalę!
      Griffin, bardzo dziękuję za obietnicę stworzenia bohatera, którego będę mogła zabić. Doceniam :D + Idealnie podsumowałaś w jakim gatunku najbardziej chciałabym pisać. Urban fantasy z elementami przygodówki, thrilleru i romansu. - Jakbyś mi w myślach czytała :D
      Z tymi wiadomościami to idealny pomysł :3 Też o takim czymś myślałam, żeby tak informować, naprowadzać, więc jestem w 100% na tak :D
      I taka jeszcze jedna mała sprawa... Czy byłaby opcja, żebyśmy wszystkie miały do siebie kontakt, chociażby mailowy? :> Taka tylko mała prośba, bo w sumie, ja na przykład chciałabym się tutaj troszkę rozwinąć i naprawdę cennym by dla mnie było, gdyby któraś z dziewczyn zauważyłaby w moich wypocinach jakieś błędy, po prostu mi o tym napisała z poradami jakimiś lub coś... Tak żeby nie prać wszystkich brudów na widoku XD W dodatku... no. Chciałabym was trochę poznać. Głupio to trochę brzmi, wiem... Ale to zawsze jakaś nowa przygoda :D I proszę się nie bać! Nie jestem żadnym Wojtkiem. lat 53, spod Warszawy :>
      Mam na imię Gabriela, lat 17, autorka Nowej w Hogwarcie i miło mi was poznać :D
      Znaczy, jeśli nie chcecie, to w porządku. Ja się nie obrażę! :P
      Dobra. Lepiej już skończę...
      Pozdrawiam!

      Usuń
    8. I zapomniałam...
      Może do zakładki kontakt dodać nasze kontakty? :)
      Do mnie zawsze można pisać na maila: gabsone.nene@wp.pl - oryginalnie, prawda? XD
      Już nie spamuje wam tutaj, kochane! Pozdrawiam! :D

      Usuń
    9. Też uważam, że szablon bardzo ładny no i jego neutralność nam bardziej do historii przypasuje chyba ;)
      Ależ nie ma sprawy, moja droga, polecam się na przyszłość i cieszę się, że gatunki Ci odpowiadają, choć muszę przyznać, że jasnowidztwo trenuję od niedawna xD
      A z tymi wiadomościami to możemy na to nawet osobną zakładkę zrobić, którą ktoś mógłby edytować, co Ty na to Skyfallgirl? Mogę się do tego nawet zobowiązać.
      Też jestem za dodaniem naszych kontaktów do zakładki (zaraz tam w komentarzu też mojego maila wrzucę), bo chętnie Was poznam, skoro razem taki projekt tworzymy. A wzajemne doradzanie sobie i uczenie się od siebie byłoby super!
      Można nawet jakieś forum stworzyć, gdzie mogłybyśmy się trochę poznać, napisać kilka słów o sobie i dyskutować o naszym wspólnym projekcie, lub luźno porozmawiać o zainteresowaniach itede.
      Pozdrawiam również ;)

      Usuń
    10. A propos kontaktu. Macie może GG? Możnaby założyć konferencję i tam rozmawiać. Łatwy kontakt i nie trzeba zdradzać swoich danych tak jak na fb :) Co wy na to?
      Mój email: sileth.ruby@gmail.com

      Usuń

© Agata | WS
x x x x x x x.